Vuosi 2023

Toimintakalenteri vuosi 2023

Yhdistyksen syyyskokouksen päätöksiä vuodelle 2023:

• jäsenmaksu v. 2023 on 20 €
  • toimintasuunnitelma ja talousarvio hyväksyttiin esitetyssä muodossa
  • yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Erkki Honkala
  • yhdistyksen hallitus: varapuheenjohtaja ja musiikkivastaava Erkki Rajamäki, sihteeri Paula Hautala, taloudenhoitaja ja jäsensihteeri Anna-Maija Uitto, matkavastaava ja kotisivuvastaava Ritva Lehtinen, liikuntavastaava Ilmari Ylä-Autio sekä jäsenet Juhana Saari ja Tapani Tuohiniemi (uusi).

Huom! Osion lopuksi kuvagalleria vuoden tapahtumista.

Tammikuu

ma 2.1. klo 13.15 tapaaminen, vieraana Paula Risikko. Paula Risikko kertoi ajankohtaisia kuulumisia. Tilaisuuteen osallistui 40 jäsentä.

to 12.1. klo 13.00 Koskenkorvan museot, Kossupossu+kahvit, Trahteerin ja viina-aiheinen esittely Koskenkorva Museossa Jaakko Koskenkorva sekä Könnimuseossa kellomestareiden esittely Martti Koskenkorva. Matka tehtiin MatkaPeuran linja-autolla. Matkalle osallistui 24 jäsentä. Kuvia Kuvat-sivulla.

Helmikuu

ti 7.2.klo 13.00  kuukausitapaaminen, Alma, pelastuspäällikkö Keijo Kangastie piti hyvän ja runsaasti keskustelua ja kysymyksiä virittäneen esitelmän turvallisuudesta. Paikalla oli 50 jäsentä.

ti 21.2. klo 11.00 Laskiaisjuhla, Wanha Karhunmäki, Lapua. Tilaisuudessa puheen piti I-P:n päätoimittaja Markku Mantila ja Maire Leppälä lausui kaksi runoa sekä lisäksi yhteislaulua Erkki Rajamäen säestyksellä. Paikalla oli 45 Seinäjoen yhdistyksen jäsentä ja yhteensä kuudesta piiristä (Kauhava, Lapua, Nurmo, Seinäjoki, Ylihärmä ja Ylistaro) läsnä oli 134 jäsentä.  Ruokaraha oli 17 €/hlö. Yhdistys tarjosi kuljetuksen. Tarkemmin: Juttuja ja kuvia tapahtumista -sivulla.

Maaliskuu

ma 6.3. klo 13.00 yhdistyksen  kevätkokous Ravintola Almassa. Kokouksen aluksi esittäytyi kansanedustajaehdokas Jyrki Mäkynen. Paikalla oli 23. Tarkemmin: Juttuja kuvia tapahtumista -sivulla.

la 18.3. Suruttomat-musikaali, Jyväskylä - PERUTTU (ei riittävästi ilmoittautuneita).

to 20.3. klo 13.00  tapaaminen, elinkeinotalo. Tilaisuudessa esittäytyi kansanedustajaehdokas Jesse Luhtala. Esitelmän diabeteksesta piti lääkäri Hanna Urpala.

Huhtikuu

ma 3.4. klo 13.00 tapaaminen, Alma: Fysiatri Juha Pannulan luento liikuntaelinten vaivoista ja Kokoomuksen Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Jesse Luhtalan selonteko vaalituloksesta ja sen merkityksestä.

pe 14.4. klo 19.00 Musikaali JOUTSENLAULU Seinäjoki-sali. Suomen Musiikkiteatterin musikaali Ollista, Jussista ja heidän legendaarisesta bändistään (Yö-yhtye). Musiikki: Jussi Hakulinen. Lippu 38 €/hlö.

ma 17.4. klo 13.00 tapaaminen, Apila-kirjasto: Jaana Savela ja Heli Hernesniemi kertoivat kirjaston sähköisistä palveluista ja Sedun kulttuurialan opiskelijoiden kyselivät mielipiteitä tutkimukseensa tapahtumatoiveista.

Toukokuu

to 4.5. klo 13.00 tapaaminen: Ravintola Verstas lounas (10,90 e) ja Rakennus Karhun edustaja tulee kertomaan piirin alueen kehittämisestä. Tilaisuudessa oli mukana n. 50.

to 25.5. klo 13.00 Kevätjuhla, seurakuntakeskuksen alasali. Ohjelmassa mm. Sedun johtajan Pasi Artikaisen esitys, seurakunnan puheenvuoro, johtava kappalainen Minna Lainimo ja kanttorin Tuija Niemistö musiikkihetki. Lisäksi esiintyi Satumaa-laulukilpailun tangojuniorisarjan finalisti Teresa Luoma. Erikoisuutena oli tervehdyssanat, jotka varapuheenjohtaja Juhana Saari oli laatinut tekoälyä käyttäen. Lopuksi juotiin täytekakkukahvit. Paikalla oli 50.

ke 31.5. AIKAMATKA POHJALAISTALOIHIN

Ohjelma: klo 9.00 lähtö Seinäjoelta, klo 9.30 Kosolan Talo, Lapua -> tutustuminen esittelijän johdolla ja keittolounas, klo 11.30 lähtö Kosolan talolta, opas (ammattiopas ja rakennuskonservaattori, Kosolan Talon Taina Hautamäki) tulee mukaan, klo 12.00 Mummadesign Lapuan ja Ylistaron rajalla, klo 12.30 Matka jatkuu kohti Nurmoa oppaan tarinointia kuunnellen. Matkalla nähdään mm. Kitinojan kaunis kylä. klo 13.00 Nurmon museo, tutustuminen museo-oppaan johdolla, klo 14.30 Jokilaakson matkailupuutarha, omatoiminen tutustuminen ja iltapäiväkahvit kahvila Nukkeruusussa ja klo 15.30 lähtö kotimatkalle. Matkan hinta 67 €/jäsen ja 75 €/ei-jäsen. Matkalla oli mukana 25. Lue lisää: https://seinajoki.senioriyhdistys.fi/tapahtumat/juttuja-ja-kuvia-tapahtumista/

Heinäkuu

la 22.7. piirin 40-vuotisjuhla ja Törnävän kesäteatterin XANADU-popmusikaali klo 13.00.

Elokuu

ke 16.8. "sokkoretki", kokopäiväretki. Hinta jäsenille 55 €/hlö ja muille 70 £/hlö (ero johtuu jäsenistön kuljetustuesta). Matka suuntautui Saarijärvelle. Lounas Ravintola Saarijärven Ruustinna sekä Tarvaalan pappilan esittely (isäntä Timo Oinas). Saarijärven kulttuurireitin esitteli kiertoajelulla museotyöntekijä Janne Timperi ja lopuksi tutustuttiin Summassaaressa sijaitsevaan Kivikauden kylään erinomaisen oppaan Marlene Lindemanin johdolla. Lopuksi juotiin kahvit karjalanpiirakan kera. Sokkoretkelle osallistui 52.  Lue lisää: https://seinajoki.senioriyhdistys.fi/tapahtumat/juttuja-ja-kuvia-tapahtumista/

Syyskuu

ma 4.9. tapaaminen, Alma. Hammaslääkäri Johanna Nelimarkka kertoi aiheesta ikäihmisten hammashuolto.

to 21.9. tapaaminen, elinkeinotalo, esitelmän pitää Ideapark Seinäjoen toimitusjohtaja Petri Häli. Yhteislaulua ja arpajaiset. Arpajaispalkintoja kaivataan. Paikalla oli 36.

Lokakuu

ma 2.10. klo 13.00 tutustuminen Lakeuden Etapin RE-pisteeseen. Palvelupäällikkö Anna Mäntylä esitteli RE-pisteen toimintaa ja Lakeuden Etapin palveluita. Kts. Matti Latvalan juttu ja kuvat: Juttuja ja kuvia tapahtumista -osiosta. Paikalla oli 31 kiinnostunutta yhdistyksen jäsentä.

la 14.10. klo 13.00 NIIN KUIN TAIVAASSA -uutuusmusikaali Seinäjoen kaupunginteatterissa.  Näytökseen osallistui 23.

to 19.10.  klo 13.00 yhdistyksen syyskokous. Ennen kokousta Helli Kitinoja kertoi Koszalinin matkasta, jolle yhdistyksen edustajana osallistui puheenjohtaja Erkki Honkala.

Marraskuu

ma 6.11. klo 13.00 Alma, Jenniina Palmu tulee kertomaan keskustan kehittämisestä. Ennen esitystä mahdollisuus omakustanteiseen lounaaseen.

to 23.11. Tutustuminen Kurikan Lakkitehtaaseen. Klo 11.15 lähtö Seinäjoela yhteiskuljetuksella, lounas Lakkitehtaan juhlatilassa ja patruuna Juha Ollila kertoi tehtaan historista ja nykyisestä toiminnasta juhlatilana ja panimona. Esittelyn jälkeen oli aikaa tutusta tehtaaseen, sen museeon ja kauppaan sekä ostosten tekoon. Matkalle osallistui 41.

Joulukuu

to 14.12. klo 13.00 Joulujuhla, seurakuntakeskuksen alasali. Joulujuhlassa kuultiin Erkki Rajamäen säveltämä "Tule joulu" hänen itsensä esittämänä ja seurakunnan tervehdys. Kanttorin säestämänä laulettiin useita joululauluja. Hyllykallion tyttötrio ohjaajansa ja opettajansa Pirko Kotkaniemen säestämänä esitti kaksi joululaulua. Tilaisuus päätettiin perinteiseen joulupuuroon. Tilaisuudessa oli läsnä 55.

Alla olevia kuvia klikkamalla näet kuvatekstin.