Toteutuneet 2020

MATKAT JA RETKET 2020:

• ke 1.4. Teatterimatka Raumalle -PERUTTU!
  • ke 2.9. SOKKORETKI Huom! ajankohta
  • la 14.11. EVITA-musikaali, Seinäjoen kaupunginteatteri
  • ke-to 25.-26.11. matka Tallinnan joulumarkkinoille (Jorma Kuni) - PERUTTU!

Tarkempia tietoja tapahtumista:

ke 2.9. SOKKORETKI kokopäiväretki. Lähtö klo 8.00 ja paluu noin klo 20.00. Retken hinta 70 €/hlö sisältäen matkat, ruokailut ja ohjelman perillä. Ilmoittautumiset 15.8.2020 mennessä: lehtisen.ritvan51@gmail.com tai puh. 040 120 1973

la 14.11. EVITA-musikaali Seinäjoen kaupunginteatterissa. Hinta 57 €/hlö sisältäen väliaikatarjoilut. Varattu yhdessä kansallisen kulttuuriyhdistyksen kanssa 60 paikkaa. Ilmoittautumiset 15.9.2020 mennessä: lehtisen.ritvan51@gmail.com tai puh. 040 120 197

MATKAT JA RETKET 2020:

Marraskuu

la 14.11. klo 13.00 EVITA-musikaali Seinäjoen kaupunginteatterissa. Väliaikatarjoilu.

Osallistujia 65: yhdistyksen jäsenet 33, kulttuuriyhdistys 23 ja 9 ei-jäsentä.

Syyskuu:

ke 2.9. SOKKORETKI

PÄIVÄN AIKATAULU: lähtö klo 8.00 matkakeskuksesta, ajo Koulukadun kautta ja klo 8.15 lähtö Kivistön S-Market.

Klo 9.15-10.15 vierailimme Annen Taidekahvilassa Karvialla. Kuuntelimme taiteilijan esittelyn paikasta sekä uudesta näyttelystään. Nautimme erinomaiset munkkikahvit sekä tutustuimme pihapiiriin ja taidepolkuun. Paikka oli avoinna vain meidän ryhmälle.

Klo 12.00-15.30 vierailimme Leineperin ruukilla Ulvilassa. Siellä ryhmämme jaettiin kahtia ja oppaiden johdolla tutustuimme alueen historiaan ja paikkoihin. Nautimme herkullisen lounaan 1850-luvulta olevassa Kahvila-Ravintola Savipakarissa. Ruokailun jälkeen kiertelimme omatoimisesti meidän ryhmäämme varten entisaikojen seppien taloissa auki olevissa käsityöläisten putiikeissa tehden ostoksia kukin mieltymystemme mukaisesti. Lähtiessä nautimme vielä Savipakarissa munkkikahvit.

Meitä suosi koko päivän erittäin hieno ja ajankohtaan nähden lämmin sää.

Matkalle osallistui 23.

Katso tunnelmakuvia päivästä oheisesta linkistä:

Tammikuu:

la 18.1. Franz Lehárin säveltämä GIUDITTA-operetti ja brunssi, Vaasan kaupunginteatteri

• PÄIVÄN AIKATAULU: Lähtö klo 8.30 S-Market Kivistö, ajo Koulukadun kautta ja klo 8.45 lähtö Matkakeskuksesta. Klo 10-12 ohjelmallinen brunssi (esiintyjinä oopperakuoro ja kolme operetissa esiintyvää solistia). Klo 13 Operetti Giuditta (kesto 2 h 30 min väliaikoineen). Klo 15.45 lähtö kotimatkalle. Ei väliaika-tarjoiluja.

Lainaus esittelystä: 'Operetti toteutetaan yhteistyössä Opera Boxin, Vaasan kaupunginteatterin, Vaasan Oopperan sekä Vaasan kaupunginorkesterin kanssa. Operetti on täynnä kiihkeitä juonenkäänteitä, kaunista musiikkia ja hehkuvaa pukuloistoa. Giuditta sisältää useita hittiaarioita, kuten Meine Lippen, sie küssen so heiss, Freunde, das Leben ist lebenswert ja In einem Meer von Liebe.'

Ennen näytöstä klo 10-12 on nautimme teatterilla järjestettävän monipuolisen ja ruokaisan brunssin, jonka aikana esiintyi oopperakuoro ja kolme operetissa esiintyvää solistia.

Operettimatkan hinta (sis. lippu, brunssi ja kuljetus) 76 €/hlö.

• Matkalle osallistui 23.

Helmikuu:

• 16.-22.2.2020 Kylpylämatka Pärnuun

Ylistaron kansalliset seniorit ry:n jäseniä on ollut useampana vuonna tammi-helmikuussa porilaisen Kaari-Matkat Oy:n järjestämillä kylpylämatkoilla Pärnussa. Ylistaron yhdistyksen matkavastaava Marketta Korpela suositteli kokemuksiinsa perustuen matkoja myös meidän yhdistyksen jäsenille.

Kaari-Matkat Oy on lähettänyt yhdistyksille tarjouksen 15-vuotisjuhlamatkoistaan tammi-helmikuulle 2020.

Tarjouksesta valittiin ajankohdaksi 16.-22.2.2020 ja hotelliksi uusi juuri avattu hotellikylpylä ’Wasa Resort’.

Hinta 440 €/henkilö

Vastuullinen matkanjärjestäjä on Kaari-Matkat Oy.

Matkan hintaan sisältyy: bussikuljetukset, majoitus juuri avatussa uudessa hotellikylpylässä ’Wasa Resort’ puolihoidolla,  ruokailu laivalla meno- ja paluumatkalla (ECKERÖ), 1 x lääkärin vastaanotto, 2 hoitoa x 5 pv = 10 hoitoa, lahjana 1 x jalkahoito,    kylpyläosaston käyttö vapaasti päivittäin klo 6.30-17.00

MENOMATKA: reitit määräytyvät lähtijöiden mukaan, klo 14.00 saapuminen Länsi-satamaan, klo 15.15 laiva (ECKERÖ) lähtee,    ruokailu noutopöydästä alkaa heti laivan lähdettyä, kansi 8,          laivan saavuttua Tallinnaan, matka jatkuu välittömästi, n. klo 20.00 saapuminen Pärnuun

PALUUMATKA:  hotellista lähtö lauantaina heti aamupalan jälkeen, viimeistään klo 8.00, Tallinnassa ostosaikaa noin 1,5 tuntia,  klo 12.00 laiva (ECKERÖ) lähtee, ruokailu noutopöydästä alkaa heti laivan lähdettyä, kansi 8,  klo 14.30 laiva saapuu Helsinkiin, kotimatkalle lähtö heti laivan saavuttua

MUUTA TÄRKEÄÄ: Kaari-Matkat Oy:n autot mukana koko matkan ajan.  Matkalle mukaan PASSI tai EU-HENKILÖKORTTI. Matkavakuutus välttämätön.

ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYNYT.

Lisätietoja: Seinäjoen kansalliset seniorit: lehtisen.ritvan51@gmail.com tai puh. 040 120 1973 tai Ylistaron kansalliset seniorit: marketta.korpela@netikka.fi tai puh. 050 338 5955

Matkaterveisin Ritva Lehtinen, matkavastaava

• Osallistujia 7.

ti 25.2. Perinteinen laskiaistapahtuma, Wanha Karhumäki, Lapua

• PÄIVÄN AIKATAULU: klo 9.45 lähtö S-Market Kivistö ja ajetaan Koulukadun kautta ja klo 10.00 lähtö Matkakeskuk-sesta. Klo 10.15 tutustuminen Kitinojan kyläkirkkoon. Klo 11 ilmoittautuminen ja arpajaisiin osallistuminen. Ruokailu alkaa klo 11.30 ja sen jälkeen ohjelmaosuus. Yhteiskuljetus. Ruokaraha 15 € kerätään menomatkalla bussissa.
  • Tapahtumaan osallistui 30.