Kerhot

Kerhot ja niiden vetäjät

Seinäjoen kansallisten seniorien kerhot  esittäytyvät. Tervetuloa joukkoomme!

Golfkerho:  vetäjä Antti Lammi 0500-662 074

Keilakerho: torstaisin klo 15, vetäjä Martti Vierula 045-866 8006: sysýskausi alkaen 21.9.

Liikuntakerho: lauantaikävelyt klo 10.00 Sorsanpesän parkkialueelta. Vetäjänä toimii Ilmari Ylä-Autio, yhteistyössä Kuntoliikuntaseura Katupoikien kanssa.

Matkailu- ja kulttuurikerho: vetäjä Ritva Lehtinen 040-120 1973

Muistikerho: vetäjät Seija Smedlund 040-738 0187 ja Liisa Kukkula 0400-113 223.  Kokoontuu seurakuntakeskuksen alasalissa klo 10-11.15: syyskausi alkaen 11.9.

Sijoituskerho: vetäjä Pentti Pääjärvi

Yhteiskunnallinen keskustelukerho: vetäjä Matti Kuvaja

Rauni  Näveri in memoriam:

Rauni säteili ympärilleen lämpöä ja hyvää mieltä

Saimme juuri yllättävän suru- uutisen Seinäjoen Kansallisten Seniorien aktiivijäsenen Rauni Näverin siirtymisestä ajasta ikuisuuteen. Rauni olisi täyttänyt 90 vuotta kuluvan vuoden joulukuussa. Hän toimi yhdistyksen liikunnan vetäjänä aina yli kahdeksankymmenen vuoden ikään saakka. Innokkaana liikkujana hän osallistui myös Rasti-Jussien kuntosuunnistustapahtumiin viime vuosiin saakka.

Liikuntakerholaiset osallistuivat mieluusti Raunin ohjaamille jumppatunneille, joiden virkistäminä oli mukava aloittaa viikon toiminnot. Kerholaisten mieleen jäivät erityisesti Raunin venyttelykomennot ja kurkottelut, joilla purettiin jännitteet jäsenistä.  Karjalaisperintönä Rauni oli saanut hyvää tarkoittavan huumorintajun, joka sävytti hänen suhtautumistaan lähipiiriinsä. Raunilla oli taito luoda ympärilleen lämpöä ja hyvää mieltä.

Yhdistyksen 50-vuotishistoriikin kannessa on kuva, joka kertoo  Raunin komennon  tehonneen innostavasti perinteisen viiden yhdistyksen laskiaistapahtuman yleisöön Karhunmäen juhlasalissa teemalla ”Meissä virtaa riittää”.  Rauni käytti hänelle varatun virran täysillä elämänsä loppuun saakka.

Rauni Näveriä senioriystävät muistavat kunnioituksella ja kiitollisuudella ottaen osaa hänen läheistensä suruun.

Matti Latvala, senioriystävä

Kevään 2022 kerhotoiminta:

Keilakerho:  viikottain alkaen to 13.1. klo 15.00

Lauantaikävelyt: viikottain alkaen la 8.1. klo 10.00 Sorsanpesän paikoitusalueelta.

Muistikerho: kokoontuu 17.1. - 25.4. klo 10.00-11.15 seurakuntakeskuksen alasalissa (maanantaisin kahden viikon välein).

Yhteiskunnallinen kerho: to 13.1. klo 13-14, Ravintola Alman uusi puoli, Simuna-kabinetti. Mukana Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaaliehdokkaat Heikki Kangas, Matti Kuvaja ja Ilmari Ylä-Autio. Tervetuloa keskustelemaan ja samalla päiväkahville!

Syksyn 2022 kerhotoiminta:

Keilakerho: viikottain torstaisin klo 15.00

Lauantaikävelyt: lauantaisin klo 10.0 Sorsanpesän paikoitusalueelta

Muistikerho: kokoontuu seurakuntakeskuksen alasalissa klo 10-11.15 seuraavasti: 17.9., 26.9., 17.10., 31.10., 7.11. ja 21.11.

Yhteiskuntakerho: ma 31.10. klo 14-16, Seurakunnan Kirkonkrannin kokoustila nro 5. Aiheena: Seurakuntavaalit ja paikalla ehdokkaamme Juhani Hihnala, Ilmari Ylä-Autio ja Matti Kuvaja.

Syksyn 2021 kerhotoiminta:

Keilakerho aloittaa to 30.9. klo 15.00 jatkuen viikoittain to 2.12. saakka.

Liikuntakerho toimii osanta Katupoikien kävelyjä. Kävelylenkit lauantaisin klo 10.00 Sorsanpesän pysäköintipaikailta. Noin tunnin lenkkejä vaihtelevissa maastoissa.

Muistikerhon kokoontumispäivät ovat maanantaisin klo 10-11.15 seurakuntakeskuksen alasalissa: 13.9., 27.9., 4.10., 18.10., 8.11. ja 22.11.

Sijoituskerho kokoontuu tiistaina 28.9. klo 14-16 kirjaston Jaaksi-salissa. Alustamassa on EPOP:n sijoitusjohtaja Jussi Lehtimäki, joka kertoo sijoitusstrategioista ja sijoituskohteista. Kaikki sijoitusasioista kiinnostuneet ovat tervetulleita.

Yhteiskunnallinen kerho

• kokoontuu ma 27.9. klo 17.00 Ravintola Almassa. Alustamassa ovat piispaehdokas, hiippakuntadekaani Terhi Kaira ja kirkkovaltuutettu Matti Kuvaja. Kaikki yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneet ovat tervetulleita.  Kahvitarjoilu.
  • kokoontuu ma 22.11.klo 17.00-17.30 kirjaston kokoustilassa (Jaaksi 3).. Isäntänä on Matti Kuvaja. Illan alustaa ekonomi HEIKKI KANGAS. Mielenkiintoinen aihe: Maatalousyrittäjien tulevat haasteet!  Tervetuloa kaikki mukaan. Ei tarvitse olla jäsen. Kahvit saa ostaa kirjaston kahvilasta.

Kevätkauden 2021 kerhotoiminta:

Yhdistyksen hallitus päätti kokouksessaan 1.2.2021, että kaikki tapahtumat perutaan 31.5.2021 saakka (tai kunnes toisin ilmoitetaan).

• Keilakerho to 7.1. alkaen viikottain klo 15.00
  • Liikuntakerho aloittaa la 23.1. klo 10.00. "Katupojat" Ilmari Ylä-Aution johdolla ottavat kansallisten seniorien jäsenet mukaan toimintaansa teemalla "Kävely luo hyvää mieltä ja terveyttä". Kävelyretket ovat normaalilla kävelyvauhdilla tehtäviä noin tunnin lenkkejä vaihtelevissa maastoissa. Lähdöt tapahtuvat Sorsanpesän parkkipaikalta Törnävällä. Epariin tulee lisätietoja ohjelmasta. Jälkeenpäin on mahdollisuus kahvitella Sorsanpesän ravintolassa. PERUTTU koronarajoitusten vuoksi. Seuraava ajankohta on la 20.2. klo 10.00, mikäli koronatilanne sallii.
  • Muistikerho aloittaa ma 25.1. klo 10.00 seurakuntakeskuksen alasalissa. PERUTTU koronarajoitusten vuoksi.
  • Sijoituskerho aloittaa ma 11.1. klo 14-16 kirjaston Jaaksi 3:ssa, kerhon vetäjänä toimii Pentti Pääjärvi
  • Yhteiskunnallinen kerho aloittaa ma 25.1. klo 13.00 Marttilan Tallissa. Sote-asiasta tulee alustamaan kansanedustaja Paula Risikko ja lisäksi Matti Kuvajalla on puheenvuoro sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtajana. PERUTTU koronarajoitusten vuoksi.

Ilmoitukset tapahtumista:  Tapahtumista ilmoitetaan Eparin seuratoimintapalstalla sekä Ilkka-Pohjalaisen ja Seinäjoen Sanomien toimintapalstoilla. Yhdistyksen nettisivuilta www.seinajoki.senioriyhdistys.fi löytyy myös päivitettyä tietoa.

Syyskauden 2020 kerhotoiminta:

• Muistikerho kokoontuu 14.9. alkaen loppuvuoden ajan joka toinen maanantai srk:n alasalissa klo 10.00-11.15
  • Yhteiskunnallinen kerho ti 22.9. klo 17.00-19.00
  • Keilakerho to 24.9. alkaen viikottain klo 15.00

Kevätkauden 2020 kerhotoiminta:

• Keilakerho kokoontuu keilahallilla torstaisin 2.1. alkaen klo 15-16.
  • Liikuntakerho: vetäjää haetaan!
  • Muistikerho: kokoontuu joka toinen maanantai seurakuntatalon alasalissa. Tammikuun kokoontumiset: 13.1. ja 27.1. klo 10-11.15.
  • Yhteiskunnallinen kerho kokoontuu ensimmäisen kerran ma 3.2. klo 17-19 kirjaston Jaaksi-salissa.