Vuosi 2021

Toimintakalenteri vuosi 2021

Yhdistyksen syyyskokouksen päätöksiä vuodelle 2021:

• jäsenmaksu v. 2021 on 20 €
  • toimintasuunnitelma ja talousarvio hyväksyttiin esitetyssä muodossa
  • yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Erkki Honkala
  • yhdistyksen hallitus: varapuheenjohtaja Erkki Rajamäki, sihteeri Paula Hautala, taloudenhoitaja ja jäsensihteeri Anna-Maija Uitto, matkavas-taava Ritva Lehtinen, liikuntavastaavat Ilmari Ylä-Autio ja Martti Vierula.

Tammikuu - toukokuu

Yhdistyksen kaikki tapahtumat on peruttu 31.5.2021 saakka (tai kunnes toisin ilmoitetaan) vallitsevan koronatilanteen vuoksi.

Huhtikuu

to 22.4. klo 13.00 yhdistyksen kevätkokous, elinkeinotalo. Kokouksessa hyväksyttiin yhdistyksen tilit ja toimintakertomus vuodelta 2020 sekä myönnettiin vastuuvapaus yhdistyksen hallitukselle. Musiikkiesitys Martti Peltola Erkki Rajamäen säestämänä.  14 osallistujaa.

Toukokuu

Ma 24.5. klo 13.00 lounastilaisuus, Ravintola Alma. Tilaisuuden pääpuhuja kansanedustaja Paula Risikko toi terveiset eduskunnasta. Tilaisuudessa esittäytyivät myös yhdistyksen kuntavaaliehdokkaat sekä matkavastaava kertoi kuluvan vuoden matkatarjonnasta. 42 osallistujaa.

Heinäkuu

LA 10.7. klo 18.00 SOMETHING ROTTEN! JOTAIN MÄTÄÄ! , hulvattoman musikaalikomedian Suomen kantaesitys Törnävän kesäteatterissa.  Väliajalla joimme kahvia/teetä suolapalan kera.  Konserttiin osallistui 27, joista yhdistyksen jäseniä 22. Esitys oli erinomainen ja ilta kesäisen lämmin (ilman hyttysiä!). Näytös oli loppuunmyyty ja yleisö nautti.

Elokuu

KE 25.8. SOKKORETKI Uuteenkaupunkiin. Lähtö Seinäjoelta oli klo 7.00. Matkalla pysähdyimme Tikkulan ABC:llä, perillä Uudessakaupungissa ensin söimme maittavan buffetlounaan Gasthaus Pookissa, tutustuimme Uudenkaupungin vanhimpaan rakennukseen Vanhaan kirkkoon vuodelta 1629, toisena kohteena oli automuseo ja viimeisenä kohteena Taidetalo Pilvilinna, jossa talon oman esitteen mukaan: Iloa ja väriä kaikenikäsille naivistisesta taiteesta, postikorteista, ruusuista ja kahvilaherkuista!  Seinäjoelle palasimme klo 20.30 paikkeilla. Matkalle osallistui 34.

Syyskuu

Ma 6.9. klo 13.00 lounastilaisuus, Marttilan Talli. Esitelmän piti markkinointijohtaja Marjo Pirhonen keskustan markkinoinnista (City Kauppapaikat).

Ti 23.9. klo 13.00 kuukausitapaaminen, elinkeinotalo. Esitelmän piti Satu Kokkoniemi aiheesta: Seinäjoen kaupungin kulttuurihyvinvointisuunnitelma yli 65-vuotiaille.

Lokakuu

Ma 4.10. klo 13.00 lounastilaisuus, Mattilan Talli. Esitelmän piti OLKA-koordinaattori Tarja Kulmala sekä Ritva Haukkala aiheena vapaaehtoistyö sairaala-alueella.

To 21.10. klo 13.00 yhdistyksen syyskokous, elinkeinotalo.  18 osallistujaa.

Kokouksen päätöksiä vuodelle 2022:

• puheenjohtajana jatkaa Erkki Honkala
  • hallitukseen valittiin jatkamaan nykyiset eli Erkki Rajamäki, Paula Hautala, Anna-Maija Uitto, Martti Vierula, Ilmari Yl-Autio ja Ritva Lehtinen sekä uutena Juhana Saari
  • jäsenmaksu pidetään ennallaan eli 20 €
  • hyväksyttiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2022.

Marraskuu

Ma 1.11. klo 13.00 lounastilaisuus, Ravintola Alma, esitelmän piti suurlähettiläs Helena Tuuri aiheenaan Itämeren suojelu. 36 osallistujaa.

To 18.11. klo 15.00 kuukausitapaaminen, Ravintola Alma, Seinäjoen Energian toimitusjohtaja Vesa Hätilä kertoi Seinäjoen Energian kuulumisista ja tarjosi kahvit osallistujille. 24 osallistujaa.

Su 21.11.  teatteriretki Nokialle. Lähtö Seinäjoelta klo 10.00.  Lounaan söimme Ravintola Pepperissä Nokialla ja katsoimme Mika Waltarin komedia  'Huhtikuu tulee' -näytös Nokian työväenteatterissa. Paluu Seinäjoelle oli 19.30. Matkalle osallistui 25 henkilöä.

Joulukuu

To 9.12. klo 12.00 seurakuntakeskuksen alasalissa. Ohjelmassa oli mm. kaupunginjohtaja Jaakko Kiiskilän ja seurakunnan tervehdykset, kanttori Maria Väinölän musiikkiesitys ja Maire Leppälän runotuokio. Sytytettiin kynttilä ja vietettiin hiljainen hetki poisnukkuneiden muistolle. Jaettiin liiton 50-vuotisjuhlamitalit, muistettiin kerhonvetäjiä sekä jaettiin golf-kauden palkinnot. Lopuksi puurotarjoilu.