Vuosi 2019

• jäsenmaksu v. 2019 on 20 euroa
  • toimintasuunnitelma ja talousarvio v. 2019 hyväksyttiin esitetyssä muodossa
  • yhdistyksen puheenjohtajaksi v. 2019 valittiin Mikko Tuominen
  • yhdistyksen hallituksen jäseniksi erovuoroisten tilalle valittiin: Erkki Honkala, Ritva Lehtinen, Martti Vierula ja Raili Yli-Torkko sekä erovuoroa pyytäneen Pirkko Mäkelä-Vähäkankaan tilalle Ilmari Ylä-Autio.  Muina hallituksen jäseninä jatkavat Mikko Tuominen, Maisa Haapaniemi ja Anna-Maija Uitto
  • toiminnantarkastajiksi valittiin Unto Kangas ja Matti Kuvaja ja varatoiminnantarkastajaksi Risto Peltokangas.
  • yhdistyksen edustajaksi piirihallitukseen valittiin Erkki Honkala

Tammikuu

ma 7.1. klo 13 lounastapaaminen, Alma. Puhemies Paula Risikon terveiset eduskunnasta.

to 24.1. klo 13 kuukausitapaaminen, Elinkeinotalo. Esitelmä: liittohallituksen jäsen Margit Sasi.

Helmikuu

ma 4.2. klo 13 lounastapaaminen, Marttilan Talli. Esitelmä: Ikäkeskus, Mirva Ämmälä

to 21.2. klo 13 kuukausitapaaminen, Elinkeinotalo. Esitelmä:

Maaliskuu

ma 4.3. klo 13 lounastapaaminen, SeAMK, Frami F: lounas klo 12.30, SeAMK:n esittely F110 (Sininen auditorio) klo 13-14 ja esittelyn jälkeen kiertokäynti halukkaille.

ti 5.3. klo 12 Wanha Karhumäki, kuuden yhdistyksen yhteistapaaminen, yhteiskuljetus. 21 osallistujaa.

ke 13.3. piirin keilamestaruuskilpailut, Seinäjoen keilahalli

to 14.3. klo 13 yhdistyksen kevätkokous, Marttilan talli. Esitelmä: Mirjami Viitaniemen matkakertomus Afrikasta.

la 30.3. teatterimatka Poriin. Porin kaupunginteatterssa näytös: Arsenikkia ja vanhaa pitsiä.  Ennen näytöstä ruokailu Tilausravintola Satakunta. Paluumatkalla munkkikahvit Niinisalon varuskunta. Yhteiskuljetus. 39 osallistujaa.

Huhtikuu

ma 1.4. klo 13.00 lounastapaaminen, Alma. Esitelmä: Ilmari YläAution esitys avioliittokäsityksen nykytilanteesta.

to 11.4. klo 13.00 kuukausitapaaminen, Elinkeinotalo. Esitelmä: Etelä-Pohjanmaan Matkailu/Ulla Laukkanen.

Toukokuu

ma 6.5. klo 13.00 lounastapaaminen, Alma.  Esitelmä: Kansalaisopisto/rehtori Maija-Liisa Grönin ym. esitys kansalaisopiston toiminnasta.

to 16.5. kevätjuhla, seurakuntatalon alasali. Maija Valo, SPR/omaishoito, esitys. Juontajana Raili Yli-Torkko.

Kesäkuu

ke 6.6. klo 19.00 Kolmen baritonin konsertti, Ilmajoen Musiikkijuhlat. Yhteiskuljetus. 20 osallistujaa.

Heinäkuu

ke 3.7. klo 19.00 Aisamäen kesäteatteri, Peräseinäjoki: Onnen maa -näytös. Ruokailu ennen näytöstä Ravintola Kalajärvi. Yhteiskuljetus. 18 osallistujaa.

Elokuu

ke 14.8. Sokkoretki: Tulivuorikeskus-Kokkola-Härmä. Tutustuminen Tulivuorikeskukseen ja kahvit, ruokailu purjehdusseura Mustakarilla, kiertoajelu Kokkolassa ja erityisesti tutustuminen Neristaniin: Laivurintalo ja Draken talo. Laivurintalossa Miina-monologi (tarinaa Miina Sillanpäästä) esittäjänä hieno oppaamme ja Laivurintalon emäntä Kristiina Teerikangas ja leivoskahvit. Paluumatkalla iltapala Powerparkissa Boulevard Bistrossa. Yhteiskuljetus. 26 osallistujaa.

Syyskuu

ma 2.9. lounastapaaminen, Marttilan talli. Lounas klo 12.30 (omakustanteinen).

Esitelmä: Kuortaneen urheiluopisto/Kaija Heikkilä kertoo lomajärjestöjen tuetuista lomista.

to 19.9.  klo 13 kuukausitapaaminen, elinkeinotalo. Proviisori Mika Wallinin esitelmä kolesteroli- ja verenpainelääkityksestä.

pe-la 27.-28.9. Neljän piirin tapaaminen, Hotelli Lakeus

Lokakuu

ma 7.10. lounastapaaminen, Marttilan talli. Lounas klo 12.30 (omakustanteinen). Klo 13.00 esitelmä: Satu Töyrä esittelee Matka-Poikien tarjontaa.

to 24.10. klo 13 elinkeinotalo, kuukausitapaaminen ja yhdistyksen syyskokous, jossa käsitellään talousarvio ja henkilövalinnat. Esitelmä: Mervi Ropponen

Marraskuu

ma 4.11. lounastapaaminen, Marttilan talli. Lounas klo 12.30 (omakustanteinen). Klo 13.00 esitelmä: Seinäjoen kaupungin liikuntatoimen erityisliikunnan koordinaattori Sarika Kivimäki terveellisestä liikunnasta.

Pe 15.11. teatterimatka Tampereelle. Tampereen Työväen Teatteri: VANHOJA POIKIA. Esitys perustuu Junnu Vainion musiikkiin ja pääosissa mm. Esko Roine ja Taneli Mäkelä. Lounas nautittiin Ravintola Tampellassa, näytös Vanhoja poikia oli työväenteatterin vanhalla eli Eino Salmelaisen näyttämöllä. Näytöksen jälkeen kahviteltiin suolaisen piirakan kera Tallipihan kahvilassa sekä tutustuttiin alueen putiikkeihin. 45 osallistujaa, joista 9 Ylistaron yhdistyksestä.

to 21.11. klo 13 kuukausitapaaminen, elinkeinotalo. Kommodori, evp Jarmo Pennalan esitelmä: Suomi ja Nato. Katso kuva alla.

Joulukuu

ma 2.12. klo 13 lounastilaisuus, Marttilan talli. Esitelmä: Oma Säästöpankki, myyntipäällikkö Heli Rintala aiheenaan muuttuva pankkimaailma.

to 12.12. joulujuhla klo 13 seurakuntakeskuksen alasali. Ohjelmassa: pastori Mauri Pitkärannan puhe "Rintaman joulu", kanttori Maria Väinölän musiikkiesitys, lausuntaesitys, yhteislaulua, ansiomerkin jako, kerhonvetäjjien muistaminen, golfkerhon palkintojen jako ym. Lopuksi puurotarjoilu. Jaossa vuoden 2020 toimintakalenteri.

Kuukausitapaamisessamme to 21.11.2019 elinkeinotalolla meille piti mielenkiintoisen esitelmän Natossa työskennellyt kommodori evp. Jarmo Pennala. Kuuntelemassa oli noin 50 yhdistyksen jäsentä.